⭕️معیشت ۱۰ میلیون کارگر ایرانی با تهدید مواجه است

 

بر اساس بررسی‌های یک پایگاه خبری داخلی، از آنجایی که کارگران از دستمزد متناسب با هزینه‌های زندگی بی‌بهره‌اند، معیشت حدود ۶۴ درصد کارگران جامعه در معرض تهدید قرار دارد.

پایگاه خبری الفباخبر در گزارشی که به بررسی زوایای مختلف عدم تناسب حقوق دریافتی توسط کارگران با تورم و تاثیرات آن بر معیشت این قشر از جامعه پرداخته، آمده است: در شرایطی که افزایش گرانی و تورم در کشور بیشترین فشار را به اقشار آسیب‌پذیر نظیر کارگران وارد آورده است، خبرها حاکی از آن است که میزان افزایش حقوق این قشر زحمتکش در سال آینده، رقمی معادل ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود و به این ترتیب به نظر می‌رسد، بار دیگر دیواری کوتاه‌تر از دیوار کارگران برای سیاست‌گذاران و مدیران اقتصادی کشور یافت نشده است.

طبق این گزارش، تصمیمات غلط و برنامه‌ریزی‌های نادرست، همیشه قشر ضعیف و کم‌درآمد جامعه را هدف قرار می‌دهد چرا که با توجه به وجود تحریم‌ها، درآمدی که قرار است دولت در سال آینده از محل فروش نفت کسب کند، محقق نمی‌شود و از طرفی نیز با توجه به فشاری که بر بنگاه‌های تولید برای اخذ مالیات وجود دارد، بهانه‌ای خواهد شد تا کارفرمایان هم‌چون سال‌های گذشته بر عدم افزایش منطقی دستمزدها پافشاری کنند.

در این گزارش آمده است: میانگین درآمد برای گذران زندگی حداقلی یک خانوار ۴ نفره باید ۹ میلیون ۲۹۳ هزار تومان باشد، اما بسیاری از کارگران هم‌چنان همان حقوق تعیین شده وزارت کار را دریافت می کنند.

الفباخبر در این گزارش تصریح کرده است: با وجود افزایش حقوق ۳۰ تا ۴۰ درصدی برای کارگران، باز هم دریافتی یک کارگر از نرخ تورم کمتر است، زیرا حقوق کارگر ۴۰ درصد افزایش یافته ولی تورم به ۴۸ درصد رسیده است.

در این گزارش با تکیه بر آمارهای سازمان تامین اجتماعی اشاره شده است: خط فقر در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ میلیون تومان در ماه است. البته به گفته برخی کارشناسان این رقم در تهران ۱۰ میلیون تومان است که همین موضوع نشان می‌دهد، هر کارگر در تهران بین ۳ تا ۵ میلیون تومان زیر خط فقر قرار دارد.

در پایان این گزارش تاکید شده است: در ایران حدود ۱۷ میلیون کارگر وجود دارد و تورم ۴۵ درصدی زندگی آنها را مختل کرده به گونه‌ای که معیشت ۱۰ میلیون کارگر ایرانی با تهدید مواجه شده است.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

مصاحبه شاهزاده رضا پهلوی

اگر واقعا می‌خواهیم از تشدید تنش جلوگیری کنیم باید به دنبال پایان این رژیم باشیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *