اختصاصی آواتودی/ ناتوانی حکومت در برخورد با کلاهبرداری آخوندها

یکی از مدیران اسبق حوزه به اصطلاح علمیه حکیمیه، پس از کلاهبرداری از مردم و برگزاری دادگاه و انتقال به زندان، به بهانه مرخصی از زندان، متواری شده است.

، “سعید تبریزی‌فر” که زمانی مدیریت حوزه علمیه حکیمیه را بر عهده داشت، پس از کلاهبرداری‌های بسیار و صدور قرار بازداشت، در تاریخ ششم آبان سال گذشته به زندان فشافویه منتقل شد.

اما وی با رانت و پرداخت رشوه به مسئولان قضایی در تاریخ ۱۶ آبان همان سال به صورت غیرقانونی در حالی که فقط ۱۰ روز در زندان بود، به مرخصی اعزام و هرگز به زندان بازنگشت.

نکته قابل توجه این که علیه این فرد پرونده‌های متعددی در دادگاه‌های مختلف وجود دارد و این نخستین بار نیست که به واسطه رانت و رشوه از زندان‌های حکومتی جمهوری اسلامی متواری می‌شود.

براساس گزارش‌ها و اسناد تبریزی‌فر در سال ۱۳۸۵، ملکی در مجتمع ولیعصر را در رهن بانک اقتصاد نوین قرار داده و با سوءاستفاده از مقام خود به واسطه ارتباطات به صورت رانت، مبلغی بیش از ارزش واقعی ملک در آن سال را از بانک اقتصاد نوین به عنوان وام دریافت می‌کند.

این در حالی است که تسهیلات دریافت شده از طرف وی در سال ۸۵، حدود هشت میلیارد و نهصد میلیون تومان بوده است که این فرد در ابتدا طبق توافقی كه با شهردار وقت داشته شرایطی را برای دریافت این وام متعهد می‌شود.

بر اساس این گزارش، قرار بر این بوده كه این مدیر اسبق حوزه علمیه از زمین ۱۱ هزار متری مقداری را به شهرداری برای ایجاد فضای سبز اختصاص بدهد و در این صورت مجوز چهار آپارتمان چهار طبقه روی همكف و حدود ۴۰۰ متر تجاری به شرط تامین پاركینگ مسكونی‌ها و همچنین راضی كردن مالكان سه مغازه سر نبش تقاطع خیابان و تخریب هر سه مغازه جهت باز كردن گذر برای شهرداری را انجام دهد.

اما پس از دریافت تسهیلات، تبریزی‌فر با پرداخت رشوه و طبق زد و بندهایی كه با شهردار وقت انجام می‌دهد، با فروش حدود ۴۵ واحد مسكونی از همین چهار آپارتمان‌ها، تعاونی مسكن شهرداری توافق نموده و در عوض به جای چهار آپارتمان چهار طبقه، چهار برج ۱۰ طبقه را به همراه دو طبقه تجاری ( همكف و منفی یک ) بدون در نظر گرفتن موارد ایمنی و مقاومت سازه و با تخلفات فراوان احداث می‌کند.

در این میان بنایی مشتمل بر ۳۷۸ واحد مسكونی به صورت چهار برج ۱۰ طبقه و ۱۸۰ واحد تجاری احداث و اكثر این واحدها را به عده‌ای واگذار می‌کند و بنابر تنظیمی، مقرر می‌گردد كه تسهیلات اخذ شده بر واحدها تقسیم گردد و هر یک از خریداران به نسبت واحد خریداری شده سهم خود را از اقساط تسهیلات و سود آن به او پرداخت كنند.

این در حالی است که بر اساس توافقات، وی قرار بوده که مبالغ دریافتی از مردم را كه به عنوان امانت در اختیار او قرار داده شده بود را به بانک مذكور بازپرداخت نماید، اما مدیر اسبق حوزه علمیه حکیمیه از انجام این تعهد سر باز زده و در موعد مقرر، اقساط و سود دریافتی را به بانک بازپرداخت نمی‌كند و با پنهان‌كاری درباره اخذ وام و در رهن بودن سند ملک مذكور، تقریبا همه دو طبقه تجاری را به فروش می‌رساند.

در این میان، در تاریخ ۱۳ خرداد ماه ۱۳۹۳، طی صورتجلسه مزایده ۹۲۰۰۴۳۰۱۰۱۳۰۰۰۰۰۶۱ تحت كلاسه ۹۱۰۰۷۹۱ اداره اجرای ثبت اسناد و املاک، كل پلاک ثبتی فوق‌الذكر با تمامی واحدهای مسكونی و تجاری آن را به تملک بانک در می‌آورد.

این امر در حالی رخ می‌دهد كه به گفته منابع آواتودی، مالكان بخش تجاری از این موضوع مطلع نبوده‌اند، چرا که مدیر اسبق حوزه علمیه حکیمیه، دفترچه مالكیت را به خریداران به بهانه‌های مختلف یا نشان نمی‌داده و یا به كپی بسنده می‌كرده است و یا به گونه‌ای نشان می‌داده كه ملک در رهن بانک نبوده و مبلغ رهن را پرداخت کرده است.

در این میان، تبریزی‌فر با سوءاستفاده از ارتباطات خود در رسانه ملی و نیز با استفاده از تبلیغات گسترده و رسانه‌های دیگر، همچنان به فروش واحدهای احداثی مشغول بوده است.

جالب آنکه در تاریخ چهارم مهر ماه ۱۳۹۶، خریداران واحدهای مسكونی علیه تبریزی‌فر به جهت ارتكاب جرم “خیانت در امانت” به شعبه هفتم بازپرسی مجتمع قضایی شهید مدرس تهران، شكایت می‌کنند و گروه‌هایی از خریداران ملک و سرقفلی واحدهای تجاری نیز به ترتیب در سال های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به جرم “كلاهبرداری و فروش مال غیر و كسب مال نامشروع”، علیه مدیر سابق حوزه علمیه حکیمیه و همین طور فرزند وی محمد تبریزی‌فر و برخی از افرای که با آنان در خرید و فروش املاک همکاری داشته‌اند، به همان شعبه شكایت می‌کنند که این پرونده‌ها به ترتیب به شعبه‌های ۱۰۷۶ و ۱۰۸۲ دادگاه كیفری دو این مجتمع ارجاع شده است.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

مصاحبه شاهزاده رضا پهلوی

اگر واقعا می‌خواهیم از تشدید تنش جلوگیری کنیم باید به دنبال پایان این رژیم باشیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *